سه شنبه ۲۹ اسفند سال ۱۴۰۲

مراسم کلنگ زنی اولین خانه سالمندان شهرستان برگزار شد

مراسم کلنگ زنی و آغاز ساخت خانه سالمندان شهرستان تیران و کرون عصر دیروز با حضور مسئولان و خیران شهرستان در مسجد چهارده معصوم شهر رضوانشهر برگزار شد.

امام جمعه رضوانشهر در این مراسم با تشکر از زحمات موسسه خیریه نیکوکاران رضوانشهر برای ساخت این سرای سالمندان، اظهار کرد: احترام به پدر و مادر و نگه داری از آنها در زمان پیری امری واجب است که در دین اسلام سفارشات زیادی به آن شده است.

حجت الاسلام شیاسی افزود: سالمندانی در جامعه هستند که یا فرزندی ندارند یا فرزندانشان شرایط نگه داری از آنها را ندارند که وجود آسایشگاهی برای نگه داری این سالمندان ضروری و لازم است.

احمد آذری گفت: جمعی از خیران رضوانشهر در سال ۸۳ تصمیم به ساخت سرای سالمندان در این شهرستان نمودیم و به دلیل اینکه زندگی در خانه سالمندان هنوز در شهرستان فرهنگ سازی نشده بود به صورت جدی پیگیر نشدیم.

وی با تاکید بر اینکه این طرح در حد کلنگ زنی باقی نمی‌ماند، افزود: سرای سالمندان رضوانشهر کمک همه‌ی خیران را می‌طلبد تا با همکاری، به زودی ساخته و آماده شود.

رئیس بهزیستی شهرستان با اشاره به انجام ۶۰ نوع خدمت بهزیستی به مددجویان، تصریح کرد: حدود ۳۵۰۰ نفر مددجو در شهرستان زیر نظر اداره بهزیستی قرار دارند که خدمات مختلفی به آنها ارائه می‌شود.

اکبر حاجی عرب افزود: مرکز حرفه آموزی و توانبخشی عرفان، کمپ‌های ترک اعتیاد، مرکز توابخشی جسمی حرکتی غنچه‌های بهشت، مراکز مشاوره ژنتیک و مشاوره تحصیلی و آموزشی از جمله مراکزی هستند که زیر نظر اداره بهزیستی شهرستان به نیازمندان ارائه خدمت می‌کنند.

وی با اشاره به افزایش جمعیت سالمندان در کشور، تصریح کرد: افراد بالای ۶۰ سال از نظر اداره بهزیستی سالمند محسوب می‌شوند که ۱۰ درصد جمعیت شهرستان تیران وکرون جزء این گروه هستند.

حاجی عرب گفت: امیدواریم با توجه به ایجاد شورای سالمندان کشور در سال ۱۳۸۳ و اقدامات انجام شده در این شورا، قدم‌های مثبتی برای رفاه حال سالمندان و کیفیت بخشی به ارائه خدمات به آنها برداشته شود.

هم چنین عبدالله بنهری معاون فرماندار شهرستان ضمن سخنانی کوتاه از خیران رضوانشهر برای ساخت خانه سالمندان شهرستان تشکر کرد.

در ادامه مراسم کلنک ساخت این مرکز در شمال رضوانشهر و در کنار محور تیران داران با حضور مسئولان و خیران به زمین زده شد و دو خیر رضوانشهر در همین مراسم مبلغ دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال را برای ساخت آن اهدا کردند.





پیام یا سوال خود را برایمان بفرستید

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامی می باشد.*

*