پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت سال ۱۴۰۳

21 شهریور روز سینما

براساس ماده واحده «تعیین مناسبت‌های تقویم رسمی سال 1394 هجری شمسی» که ازسوی شورای عالی انقلاب فرهنگی برای اجرا به شورای فرهنگ عمومی کشور ابلاغ شده است، روز سینما که در سال‌های گذشته از متن تقویم رسمی کشور به ضمیمه منتقل شده بود، بار دیگر به متن این تقویم بازگشت.

روز21شهریور، روز سینما نام گذاری شده که در این خصوص مصاحبه ای با چنانه مسئول سینما‌ها درارشاد اسلامی استان خوزستان داشتیم.

چنانه گفت: روز سینما را به همه علاقه مندان، فعالان و فیلم سازان که در راستای گسترش آداب و رسوم و فرهنگ کشور فعالیت می‌کنند تبریک عرض می‌کنم.

وی بیان داشت:  صنعت سینما منشاء تحولات فرهنگی اجتماعی و تمدن ساز بوده و تاریخ را از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌کند.

چنانه درمورد تعداد سینما‌های خوزستان افزود: در استان 11سینما در حال فعالیت هستند که بعضی از آن‌ها 2سالن دارند، در شهرهای اهواز، آبادان،خرمشهر، ماهشهر، بندرامام، دزفول وشوشتر حدود 12سالن فعال می‌باشند.

وی تصریح کرد: درشهرستان‌های خوزستان که فاقد سینما بوده طرح سینما روشن ،اکران فیلم به صورت سیار اجرا شد.در شهرستان هایی مانند: رامهرمز، رامشیر این طرح بسیار مورد استقبال قرار گرفت و حدود 20هزار نفر از این فیلم‌ها دیدن کردند.

چنانه گفت: خوشبختانه ما شاهد آشتی مخاطب با سینما و تولیدات سینما گران بودیم که این خود خبر خوبی است . نسبت به 6 ماهه سال گذشته استقبال از سینما 30 درصد افزایش داشته است.

وی اظهار داشت: برای افزایش مخاطبان سینما یا رساندن خدمات فرهنگی 2 طرح اساسی داریم یکی ادامه طرح سینما روشن و دیگری تجهیز سالن‌های مجتمع‌های فرهنگی هنری است.

چنانه بیان کرد: در 6 ماهه اول امسال در استان 20 فیلم اکران شده که مورد استقبال خوبی قرار گرفت.

نگاهی به فیلم سازی در خوزستان

چنانه گفت: فیلم سازی در استان خوزستان در یک مسیر روبه پیشرفت در حال حرکت است که حمایت سرمایه گزاران بخش خصوصی و بخش دولتی را می‌طلبد.استفاده از امکانات ، و مکان‌های خوب و زیبا در فیلم سازی می‌تواند به خلق آثار ماندگار منجر شود.

سیادت فیلم ساز خوزستانی بیان داشت: در کشور ما فضاهای خوب زیادی وجود دارد فضا‌های متفاوت  که استفاده از آن‌ها به خلق آثار ماندگار منجر می‌شود.

استان خوزستان به دلیل دارا بودن پتانسیل‌های فراوان در زمینه تاریخ و هنر می‌تواند بستر مناسببی برای فیلم سازان جوان ایرانی باشد.


پیام یا سوال خود را برایمان بفرستید

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامی می باشد.*

*