یکشنبه ۱۶ اردیبهشت سال ۱۴۰۳

420 هزار سالمند در استان اصفهان زندگی می‌کنند

سعید صادقی، مدیر کل بهزیستی استان اصفهان، با اشاره به اهمیت احترام به سالمندان در آموزه‌های دینی، هدف از برگزاری این جلسه را همگرایی، هم اندیشی و مشارکت در پرداخت به امور سالمندان و مسئله پیری جمعیت عنوان کرد.
وی افزود: 420 هزار سالمند در استان اصفهان زندگی می‌کنند و خوشبختانه فرهنگ مراقبت و احترام به سالمندان هنوز در استان ما پررنگ و مورد توجه است.
صادقی با اشاره به فعالیت 37 مرکز سالمندان روزانه و شبانه در اصفهان، گفت: اکثر این مراکز با کمتر از 60 درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند که آن هم مراقبت از افراد مجهول الهویه یا بی خانواده است.
مدیر کل بهزیستی استان اظهار داشت: کار برای سالمندان کار برای اینده هر یک از افراد جامعه است بنابراین همه باید در آن مشارکت کنند که شهر زیبای خدا برای همه، زیبا باشد.
صادقی در ادامه اظهار داشت: چندین هزار نفر توریستی که هر روزه به اصفهان وارد می‌شوند، 70 درصد سالمند هستند و این نشان دهنده روحیه پر نشاط این سالمندان است.
وی با اشاره به شعار عدالت توزیعی برای سالمندان افزود: به کارگیری سالمندان، تلفیق و مشارکت اجتماعی برای آنان از اهمیت بالایی برخوردار است.
صادقی اظهار کرد: این دوره می‌تواند دوره کمال و زایندگی یا دوره یاس و ناامیدی باشد که سالمند را با مشکلات فراوان مواجه می‌کند، در این صورت مشارکت خود سالمندان در امور مربوط به آنها، می‌تواند یاری رسان خوبی برای تحقق شهر دوستدار سالمند باشد.

پیام یا سوال خود را برایمان بفرستید

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامی می باشد.*

*