دوشنبه ۱۰ اردیبهشت سال ۱۴۰۳

حمایت از کشاورزان و برنامه ریزی بلند مدت لازمه تحقق امنیت غذایی

شیر محمدی کارشناس اقتصادی تصریح کرد: برای تامین امنیت غذایی باید حمایت همه جانبه دولت از بخش کشاورزی صورت بگیرد که تحقق این امر نیاز به سیاستگذاری‌های کلان و ارائه بسته‌های اقتصادی و سیاسی مقرون به صرفه از سوی سازمان‌های ذی ربط دارد.

 
این کارشناس کشاورزی با اشاره به درآمد عمده کشور از نفت و لزوم توسعه صادرات غیر نفتی تصریح کرد: سال‌های اخیر از فروش محصولات کشاورزی درآمد مطلوبی بدست آمد اما به دلیل نبود برنامه منظم و دقیق، دارایی‌ها صرف واردات بی رویه محصولات بی کیفیت شده است.
 
وی ضمن بیان اینکه در برخی موارد حمایت دولت از بخش کشاورزی فقط در حد  کلام باقی می‌ماند عنوان کرد:  محصولات کشاورزی در معرض بلایای طبیعی بوده و گاها از بین می‌رود اما در مقابل بیمه مبلغ ناچیزی را پرداخت می‌کند که این نشان از حمایت اندک از کشاورزان است.
 
شیرمحمدی تصریح کرد: دولت ضمن حمایت از کشاورزان باید با  شناخت از میزان و نوع نیاز مردم و همچنین آگاهی از ظرفیت و فرآیند چگونگی تولید اقدام به تحقق امنیت غذایی کشور کند.
 
وی در پایان با اشاره به ضرورت ایجاد بانک اطلاعاتی جامع از وضعیت فعلی بخش کشاورزی تاکید کرد: تحقق امنیت غذایی نیازمند تنظیم برنامه ای دقیق در بازه‌های زمانی مختلف است.

پیام یا سوال خود را برایمان بفرستید

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامی می باشد.*

*