جمعه ۲۶ شهریور سال ۱۴۰۰

مواد مغذی کدو حلوایی برای مقابله با بیماری‌ها را بشناسید

_
  • بتاکاروتن
  • _کدو حلوایی حاوی میزان بالایی رنگدانه بتاکاروتن است. این رنگدانه به پیشگیری از بروز _آکنه، _سرطان و _دژنراسیون ماکولای چشم پیشگیری می‌کند. 250 گرم (یک لیوان) کدو حلوایی پخته شده 8.5 میلی‌گرم بتاکاروتن دارد که میزان قابل توجهی می‌باشد. این ترکیب برای پوست و بهبود وضعیت آن نیز مفید است.

    _
  • فیبرها
  • کدوحلوایی حاوی فیبرهای محلول در آب است که به کاهش کلسترول بد کمک می‌کنند. فیبرهای غیرمحلول در آب موجود در این ماده غذایی نیز معده را پر کرده و احساس سیری ایجاد می‌کند. این فیبرها با یبوست نیز مقابله می‌کنند.

    _
  • لوتئین
  • کدو حلوایی منبع مهم کاروتنوئیدها از جمله لوتئین است که از بروز دژنراسیون ماکولای چشم و نیز از_ آب مروارید و _سرطان کولون پیشگیری به عمل می‌آورد.

    _
  • منیزیم
  • کدوحلوایی غنی از منیزیم است. این ماده معدنی برای تسکین آلرژی‌ها، _آسم، سلامت قلب و عروق، کنترل _فشارخون، برطرف کردن _سنگ کلیه و کاهش سندرم پیش از  قاعدگی مفید است.

    _
  • پتاسیم
  • کدو حلوایی به عنوان یک ماده غذایی غنی از این ماده معدنی باعث کاهش خطر ابتلا به پرفشار خون، سنگ کلیه و _سکته مغزی می‌شود. این ماده غذایی به میزان زیادی  پتاسیم دارد و برای بدن مفید است.

    _
  • تیامین
  • با مصرف یک لیوان یعنی معادل حدود 250 گرم کدو حلوایی پخته شده به میزان زیادی ویتامین B جذب بدن می‌شود. این ویتامین نیز برای تحریک عملکرد مغز مفید بوده و باعث بهبود خلق و خوی و تقویت حافظه می‌شود.

    _
  • ویتامین B6
  • کدو حلوایی تأمین کننده میزان زیادی ویتامین B6 برای بدن است. این ویتامین به کاهش بیماری‌های قلبی و همچنین افسردگی کمک می‌کند. 250 گرم کدوحلوایی پخته شده حدود 0.4 میلی گرم ویتامین B6 دارد. قابل ذکر است که آب پز کردن کدوحلوایی باعث از بین رفتن ویتامین B آن خواهد شد.

    _
  • ویتامین C
  • ویتامین C یک آنتی‌اکسیدان قوی است که از ابتلا به آب مروارید و بیماری‌های مزمن پیشگیری می‌کند. کدو حلوایی بهترین منبع ویتامین C است. یک لیوان معادل 250 گرم کدو حلوایی 31 میلی‌گرم ویتامین C به بدن می‌رساند که میزان بسیار بالایی است.



    پیام یا سوال خود را برایمان بفرستید

    پر کردن فیلد های ستاره دار الزامی می باشد.*

    *