دوشنبه ۱۰ اردیبهشت سال ۱۴۰۳

کاهش جرایم فضای مجازی امری همگانی است

سرهنگ محسن محمودی در جهت حساس نمودن بانک‌ها به امور پیشگیری و آگاه‌سازی در زمینه جرائم سایبری در جلسه تعاملی با نمایندگان بانک‌های استان آذربایجان‌شرقی گفت: کاربرانی که اطلاعات کافی در خصوص فضای سایبر و تهدیدات آن ندارند به جهت سهل انگاری و ساده انگاری در دام مجرمان سایبری گرفتار می‌شوند که یکی از راهکارهای آن بالا بردن سطح آگاهی‌های عمومی و فضای مجازی است.
 
این مقام انتظامی افزود: جرائم مالی در حوزه سایبری بیشترین قربانیان را  به خود اختصاص داده، به گونه‌ای که کاربران ناشی و کم اطلاع به راحتی در دام کلاهبرداران سایبری در جرائمی مثل فیشینگ، اسکیمر، کیلاگر و... گرفتار می‌شوند و علل وقوع آن نیز سهل انگاری و کم اطلاعی کاربران است. چرا که کارت و رمز خود را در اختیار دیگران قرار می‌دادند.
 
وی در ادامه تصریح کرد: یکی از موضوعات اثر گذار تسریع در روند رسیدگی به خواسته‌ها و پرونده‌های قضایی، تسریع در پاسخ دهی به استعلامات بوده و با توجه به فراوانی جرایم مالی و اقتصادی در استان‌، نقش بانک‌ها و شرکت‌های تابعه در این خصوص پررنگ‌تر می‌باشد.
 
رئیس پلیس فتا آذربایجان‌شرقی با اشاره به آمار و ارقام مربوط به جرایم مالی پرونده‌های متشکله در فتا استان خاطرنشان‌کرد: کاهش جرایم فضای مجازی را امری همگانی دانسته و بر اهتمام بانک‌ها و شرکت‌ها‌، در امر پیشگیری و آگاه‌سازی و توجه ویژه به اجرای دقیق دستورات قضایی مرتبط با استعلامات در کمترین زمان ممکن تاکید نمودند .
 
شایان ذکر است در این جلسه مقرر گردید: با توجه به اینکه آگاه‌سازی نقش تاثیر گذاری در امر کاهش جرایم دارد‌. با همکاری پلیس فتا نسبت به تهیه محصولات اطلاع رسانی (‌تولید برشور- بنر و...‌) اقدام و در اختیار مردم و ذی‌نفعان قرار گیرد. همچنین پلیس فتا  جهت برگزاری جلسات آگاه‌سازی ویژه کارکنان بانک‌ها اعلام آمادگی نمود
برگزاری یک همایش بانکداری الکترونیک با همکاری و حضور مسئولان استانی جهت بررسی چالش‌ها و موانع موجود و راهکارها برطرف ساختن آنها از دیگر مصوبات این جلسه بود.
 
وی در پایان گفت: در صورت بروز مشکلات در فضای سایبری، پلیس فتا آمادگی مقابله با جرائم رایانه‌ای را دارد و از عموم مردم درخواست داریم در صورت مواجهه با جرائم رایانه‌ای مراتب را سریعاً به وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.irبخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

پیام یا سوال خود را برایمان بفرستید

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامی می باشد.*

*