دوشنبه ۱۷ اردیبهشت سال ۱۴۰۳

فرهنگ توجه به سالمندان در کشور باید نهادینه شود

مجتبی عبدالهی همزمان با 13 رجب و روز پدر در بازدید از سرای سالمندان توحید تهران افزود: جمعیت جوان جامعه ایرانی در سالهای پیش رو به سمت میانسالی و سالمندی پیش می‌رود و نیاز است از هم اکنون، مسئولان در بخش‌های مختلف به فکر ایجاد بسترهای لازم رفع نیازهای این جمعیت در سال‌های آتی باشند.
وی تاکید کرد: بر اساس اعتقادات و عرف‌های دینی و عمومی جامعه، سالمندان از جایگاهی ویژه در میان خانوارهای ایرانی برخوردارند که البته به دلیل شرایط سنی و نیازهایی که لحاظ پزشکی، روانپزشکی، بالینی و .... دارند، ممکن است با مشکلاتی در دریافت خدمات در محیط منزل به سالمندان مواجه شوند. 
معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه توسعه و بهسازی مراکز ارائه خدمات توانبخشی و بالینی به سالمندان در جامعه یک ضرورت است، اظهارداشت: بخش‌های مختلف دولتی در این زمینه باید سیاست گذاری و اقدام کرده و با جلب سرمایه گذاری بخش خصوصی در توسعه مراکز توانبخشی سالمندان، زمینه را برای زندگی بهتر سالمندان فراهم کنند.
عبدالهی همچنین با اشاره به اینکه نیازمند فرهنگ سازی در حوزه ارائه خدمات مطلوب به سالمندان در مراکز توانبخشی هستیم، خاطرنشان کرد: همانطور که افراد در سنین کودکی ممکن است نیاز به دریافت خدمات در مهدهای کودک داشته باشند، در سنین کهنسالی نیز دریافت خدمات در مراکز توانبخشی و سالمندی یک حقیقت است که می‌بایست فرهنگ پذیرش آن در جامعه ایجاد شود.
وی در عین حال تاکید کرد: البته این بدان معنا نیست که فرزندان نقش و وظیقه خود را در قبال والدین فراموش کنند و به طور قطع، بهترین مکان برای زندگی و ادامه حیات سالمندان، محیط پرمهر خانواده است. 
معاون شهردار تهران در این بازدید به تکریم سالمندان سرای سالمندان توحید پرداخت و با اهدای گل و هدایایی، همزمان با روز پدر از جایگاه والای پدران سالمند قدردانی کرد.



پیام یا سوال خود را برایمان بفرستید

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامی می باشد.*

*