پنج شنبه ۹ فروردین سال ۱۴۰۳

7فایده خوردن روزی 2عدد موز!

دلایلی که در این مطلب آمده نشان می‌دهد که چرا خوردن دو عدد موز در روز می‌تواند سلامت بدن را تضمین کند.


فشار خون به حالت نرمال برمی گردد
موز فشار خون بالا را کم می‌کند زیرا دربردارنده حدود ۴۲۰ میلی گرم پتاسیم است.

به کاهش وزن کمک می‌کند

موز سرشار از فیبر است و باعث می‌شود کمتر احساس گرسنگی کنید. این میوه دارای نوعی نشاسته است که اشتها را کم می‌کند و در نتیجه باعث می‌شود همراه با ورزش کمتر وزن اضافه می‌کنید. موز سطح قند را در خون کم می‌کند و حساسیت بدن به انسولین را بالا می‌برد. اگر سلول‌های بدن به انسولین حساس نباشند نمی‌توانند گلوکز را جذب کنند و لوزالمعده شروع به تولید بیشتر آن می‌کند. ذخیره چربی در بدن بستگی به حضور انسولین دارد.


خطر کم خونی کاهش می‌یابد

کم خونی باعث رنگ پریدگی، خستگی و تنگی نفس می‌شود. این‌ها نتیجه کاهش سلول خونی قرمز و کاهش سطح هموگلوبین در بدن است. موز سرشار از آهن است که تولید سلول‌های خونی قرمز را ترغیب می‌کند. به علاوه این میوه شامل ویتامین B6 است که سطح گلوکز خون را بازیابی می‌کند و به بیماران کم خون کمک می‌کند.


دستگاه گوارش تقویت می‌شود

موز زود هضم می‌شود و باعث التهاب دستگاه گوارشی نمی‌شود. نشاسته مقاوم موجود در موز هضم نمی‌شود و در روده بزرگ به عنوان واسطه غذایی برای باکتری‌های سالم باقی می‌ماند. کسانی که مشکل ورم معده یا سوزش معده دارند می‌توانند موز بخورند. این میوه مواد معدنی از دست رفته در کسانی که اسهال دارند را بازمی گرداند.


سطح استرس کاهش پیدا می‌کند

موز روحیه را تقویت می‌کند. این میوه حاوی تریپتوفان است. تریپتوفان ماده ای است که بدن برای دریافت سروتونین (هورمون شادی) نیاز دارد. به طور میانگین هر عدد موز حاوی ۲۷ میلی گرم منیزیم است. این ماده معدنی مسئول روحیه خوب و خواب سالم است.


مشکل کمبود ویتامین رفع می‌شود

موز سرشار از ویتامین B6 است. هر عدد موز حاوی ۲۰ درصد ویتامین B6 مورد نیاز بدن است و به بدن کمک می‌کند انسولین، هموگلوبین و آمینو اسدهایی تولید کند که برای تولید سلول‌های سالم نیاز است. تصور همه ما این است که پرتقال و توت فرنگی بیشترین مقدار ویتامین C را دارند اما موز دربردارنده ۱۵ درصد از ویتامین مورد نیاز روزانه بدن است. ویتامین C آنتی اکسیدان مهمی است که رادیکال‌های آزاد مضر را خنثی می‌کند، همچنین شریان‌های خونی را سالم نگه می‌دارد و کلاژن تولید می‌کند.


سطح انرژی بدن افزایش می‌یابد

پتاسیم موجود در موز عضلات بدن را از گرفتگی حفظ می‌کند و کربوهیدرات آن انرژی لازم برای یک ورزش سنگین را فراهم می‌کند.



پیام یا سوال خود را برایمان بفرستید

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامی می باشد.*

*