سه شنبه ۱۸ اردیبهشت سال ۱۴۰۳

این باتری انرژی خود را از باکتری‌ها تامین می‌کند

این گروه محققین در گزارش خود نوشته اند:

این روش ساخت، زمان و هزینه مورد نیاز برای تولید را کاهش می‌دهد و این طراحی می‌تواند استفاده از بیوباتری‌ها به عنوان منبع انرژی در مناطق دورافتاده، خطرناک و برخوردار از منابع محدود را متحول سازد.


محققان در این روش از تکه ای از کاغذ کروماتوگرافی و نواری از نیترات نقره که در زیر لایه ای از موم قرار دارد استفاده کردند. آند یا الکترود مثبت این باتری از "پلیمر رسانایی که در نیمه دیگر کاغذ قرار دارد" تشکیل می‌شود و در مخزن باتری هم مایعی سرشار از باکتری ریخته می‌شود. واکنش‌های سلولی حاصل انرژی لازم برای باتری را تامین می‌کنند.


قطعا این باتری‌ها برای تامین انرژی یک خودرو کارآیی ندارند، اما می‌توان از آنها برای تامین شارژهای کمتر استفاده کرد. در صورتی که از شش نمونه از این باتری در سه سری موازی استفاده شود می‌توان 31.51 میکرووات در 125.53 میکروآمپر انرژی تولید کرد و اگر ترکیب 6 در 6 استفاده شود امکان تولید 44.85 میکرووات در 105.89 میکروآمپر فراهم می‌شود. محققین معتقدند که این باتری‌ها می‌توانند در سنسورهای قند خون، شناسایی پاتوژن‌ها یا حفظ شارژ الکترونیک‌های کوچک برای چندین روز مورد استفاده قرار گیرند.

 

لازم به ذکر است که این نخستین باری نیست که این تیم با استفاده از باکتری‌ها به ساخت باتری اقدام کرده است. این گروه "نخستین نمونه اولیه از باتری کاغذی خود را در سال 2015 معرفی کرد که باتری تاشویی بود که شباهت عجیبی به یک جعبه کبریت داشت" . اوایل سال جاری هم این تیم از طرحی رونمایی کرد که "از ستاره هایی که نینجاها به سمت دشمنان خود پرتاب می‌کنند الهام گرفته بود".

 


پیام یا سوال خود را برایمان بفرستید

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامی می باشد.*

*